You are currently viewing Kreowanie i utrzymywanie wizerunku

Kreowanie i utrzymywanie wizerunku

 

Public relations to bardzo obszerny dział związany z marketingiem. Jedną z gałęzi PR jest tworzenie wizerunku danego człowieka. To bardzo ważne dla osób, które chcą piastować publiczne stanowiska lub być rozpoznawalnym dla danej grupy ludzi. Wizerunek, który jest tworzony nie może być negatywny. Takie kreowanie to rzecz bardzo delikatna i trzeba wszystkie aspekty tej pracy przemyśleć.

Jak kreowane są wizerunki?

kreowanie wizerunkuTworzenie wizerunku danej osoby to nie jest kwestia kilku dni. Niektórzy fachowcy potrafią już w miesiąc sprawić, że pozytywny odbiór danej osoby wzrośnie nawet o czterdzieści procent. Kreowanie wizerunku najczęściej odbywa się za pomocą mediów tradycyjnych. Dużą wagę przykuwa się także do mediów społecznościowych, szczególnie jeśli osoba, dla której kreuje się wizerunek ma docierać do młodzieży. Do kreowania wizerunku zaliczymy szereg porad stylistycznych dotyczących wyglądu oraz zachowania. Trzeba stworzyć opinię, która będzie adekwatna do założonego celu. W przypadku polityków najczęściej kreuje się opinię, że dany człowiek jest specjalistą w danej dziedzinie, jednakże ma kontakt ze zwykłymi ludźmi. Inaczej jest na przykład z gwiazdami, które często kreują swój wizerunek na działaczy społecznych, którzy dbają o ekologię, ratują zwierzęta i działają charytatywnie. Do każdego człowieka tak naprawdę pasuje inny wizerunek i trzeba umieć to dostrzec.

Wiele osób znanych z radia, telewizji oraz Internetu współpracuje z ludźmi, którzy kreują wizerunki. Często do tego dochodzi wykonywanie badań opinii publicznej. Można wtedy stwierdzić, czy kreowanie danego wizerunku faktycznie ma sens. Jeśli zauważamy, że pozytywna opinia o kimś wzrasta, na pewno trafił nam się dobry fachowiec, który zna się na rzeczy. Widać to często w rankingach wyborczych.