Jak powszechnie wiadomo, Polska jest krajem w którym mamy mało słonecznych dni, a dzień jest bardzo krótki, szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Przydałyby się kasetony reklamowe dwustronne.
Kasetony reklamowe dwustronne są częste,
Słońce potrafi zachodzić już przed godziną szesnastą, czyli przed godziną w której większość z nas wychodzi z biura i wraca do domu lub udaje się na zakupy. Utrudniona widoczność stanowi wyzwanie dla właścicieli przedsiębiorstw i sklepów. Za dnia kierowcy i przechodnie mijają różne reklamy, które nie są podświetlane, ale jeszcze są widoczne i mogą oddziaływać na klientów. Gorzej jest po południu i wieczorem. O robieniu zakupów, czy udawaniu się do restauracji na jedzenie zazwyczaj myślimy po pracy, czyli wtedy kiedy jest już ciemno. Rano nie chce się nam wstawać wcześniej, żeby zrobić zakupy jeszcze przed przyjazdem do biura, więc też nie zwracamy takiej uwagi na reklamy, chyba, że akurat stoimy na czerwonym świetle i nie mamy co ze sobą zrobić, więc rozglądamy się dookoła. Zatem myśląc o reklamie musimy mieć na względzie jej podświetlenie, dzięki czemu będzie ona zawsze widzialna dla każdego kto wraca z pracy. Dobrym rozwiązaniem są kasetony podświetlane. Są to zazwyczaj prostokątne konstrukcje, na których nałożona jest nasza grafika. Przywieszane są nad wejściem do naszego sklepu, choć mogą też być umieszczane wewnątrz galerii handlowych. Kasetony reklamowe jednostronne są coraz częściej wybierane przez właścicieli sklepów ze względu na swoją wysoką trwałość i estetykę. Nadają się do umieszczenia na zewnątrz i nie muszą być niczym zadaszone, czy osłonięte, dzięki czemu nie musimy się martwić, że ich kolor wyblaknie pod wpływem słońca, czy zostanie zalany deszczem i lampki przestaną się świecić. Ponadto, kasetony reklamowe dwustronne mogą zastępować tzw. totemy, czyli stojące aluminiowe konstrukcje reklamowe. Przez swoje właściwości kasetony dibond stały się bardziej popularne niż np. neony. Dawniej to one były obecne w licznych sklepach, a ich producent zarabiał krocie. Ponieważ dawały światło na tyle jasne, że było je dobrze widać, a poza tym były stosunkowo tanie.
Obecnie są one w odwrocie. Zastąpiły je litery świetlne i kasetony reklamowe dwustronne właśnie. Są one bardziej estetyczne niż neony, a ich cena nie jest powalająco wysoka, więc każdy może sobie na nie pozwolić.