You are currently viewing Zakres działań agencji social media

Zakres działań agencji social media

Agencja social media dba o kreowanie wizerunku zleceniodawcy w mediach społecznościowych. Oprócz tego agencja social media zajmuje się strategią(jej zadaniem jest stworzenie strategii marketingowej realizującej określone cele), ponadto organizuje agencja  social media(poprzez zapewnienie obecności marki w mediach społecznościowych), dba także o marketing mobilny, a więc stara się o utrzymanie kontaktu z nowymi klientami przez urządzenia mobilne(jak np. Twitter, Foursquare,  Google Maps,  Google Admob,  Facebook Checkout,  Facebook Mobile).

Agencja Social Media – zadania

W zakres obowiązków agencji social media czyli przykładowo firmy ze stroną http://www.mondaypr.pl wchodzi również prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku, w Google i innych mediach(np. Facebook Ads,  Google Ads,  Linkedin Ads. Agencja social media działa też poprzez pozycjonowanie, czyli poprawę widoczności marki w wyszukiwarkach i ruchu kierowanego na stronę. Agencja social media działa na portalach społecznościowych jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi.agencja social media Działania te umożliwiają bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniżają koszty działań marketingowych. Należy mieć na uwadze, że celem działań agencji nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Narzędziami social marketera są strony fanowskie (tzw. fanpage), marketing wirusowy, gry, blogi, filmy wideo. Działanie agencji obejmuje stworzenie i zarządzanie fanpagem marki lub firmy. W tym aktywność na profilu w postaci umieszczania zdjęć, filmów, lub wiadomości tekstowych. Poprzez swoje działania agencja social media aktywizuje  fanów firmy, co przekłada się na tworzenie pozytywnego wizerunku marki. W trakcie działań tego typu dochodzi do interakcji z użytkownikami co  tworzy się bliższe relacje z użytkownikami. Social media odgrywają oraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, gdyż są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Agencja social media ma na celu nie tylko zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim zachęcenie go do dzielenia się informacjami, marką ze swoimi znajomymi.